РІЧНИЙ ЗВІТ

про діяльність ЗДО за 2020-2021 навчальний рік

та завдання на новий 2021-2022нр.

Підводячи підсумки роботи за 2020-2021 навчальний рік , вся робота була спрямована на виконання Закону України «Про дошкільну освіту».

Упродовж року у закладі дошкільної освіти діяло дві різновікові групи:старша різновікова - 7 чол. ,молодша різновікова -10 чол.

Заклад дошкільної освіти укомплектовано педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом. 

Упродовж навчального року педагогічний колектив працював над такими проблемними питаннями:

1.Розвиток творчих здібностей дітей в різних видах діяльності.

2.Використання інноваційних технологій та методик у вихованні дітей дошкільного віку.

Усвідомлюючи, що без створення належної бази закладу, неможливо досягти відповідних результатів роботи, колективом ЗДО проведено значний об'єм робіт щодо її зміцнення.

За бюджетні кошти на суму 10000-00 грн. проведено поточний ремонт: відремонтовано та пофарбовано майданчики та приміщення ЗДО та на суму 10000,00 грн. капітальний ремонт порогу ЗДО.

Значна увага приділяється підготовці до роботи в осінньо-зимовий період.

На зимовий період заготовлено продукти харчування на 100 відсотків.

Успішному виконанню поставлених завдань сприяла робота по забезпеченню розвитку особистості дитини, підвищенню фахової майстерності вихователів та педагогічної культури батьків вихованців. Вихователі ЗДО відвідували районні методичні об'єднання та семінари.

Колектив неодноразово був нагороджений грамотами сектору освіти Кролевецької районної ради за сумлінну працю завідувача ,педагогів ; дипломом Департаменту освіти і науки СОДА і грамотою сектору освіти Кролевецької районної ради за зайняте ІІ місце у обласному фестивалі-конкурсі «Світ дошкілля» та вручено сертифікат на 1000,00 грн. Головою Профспілки працівників освіти і науки України .

На розвиток творчої активності педагогічних працівників, підвищення ефективності освітнього процесу були спрямовані загальносадові консультації з актуальних питань дошкільної освіти.

Одним із головних питань на сучасному етапі є забезпечення якісною дошкільною освітою дошкільників. Упродовж 2020- 2021 навчального року відсоток охоплення дошкільною освітою дітей становить 99%. Діти п'ятирічного віку охоплені дошкільною освітою на 100%.

Пріоритетним питанням діяльності закладу залишається фізичне виховання. Педагогами закладу проводиться певна робота щодо виконання Закону України «Про освіту» в частині зміцнення, збереження здоров'я дітей. У результаті співпраці педагогів та батьків оновлено спортивний інвентар для спортзалу та майданчиків .

Зміцненню здоров'я дітей сприяє використання таких оздоровчих заходів:

1.Наскрізне провітрювання приміщень

2.Миття ніг перед сном

3.Сонячні ванни під тінню дерев з покритою головою при + 21С, після їжі від 8 - 10 хв. до 1 години

4.Повітряні ванни після денного сну

5.Водні процедури після денного сну (умивання обличчя, шиї, рук до ліктя)

6.Ходьба по доріжці здоров'я після денного сну (по ребристій поверхні, каштанах, шишках.

7.Фізхвилинки з розтиранням долонь та вушних раковин.

Заслуговує на увагу використання нетрадиційних форм проведення корегуючої гімнастики після сну - гімнастики пробудження, яка розпочинається у спальній кімнаті і закінчується у фізкультурній залі, що дає певний оздоровчий ефект. При проведенні занять з фізичного виховання вихователі дотримуються структури заняття. Проведення щоденних занять з фізичної культури дають можливість всебічно і послідовно вдосконалювати всі функції організму дітей.

Значне місце в системі фізкультурно - оздоровчої роботи відводиться проведенню рухливих і народних ігор, адже рухливі ігри є засобом всебічного фізичного розвитку, виховання позитивних моральних та вольових рис характеру.

Із метою реалізації завдань патріотичного виховання педагоги ЗДО створюють умови для накопичення дітьми першого позитивного загальнолюдського духовного досвіду через активне залучення їх до різних видів діяльності: ігрової, пізнавальної, комунікативно-мовленнєвої, предметно-практичної, образотворчої, музичної, рухової, театралізованої тощо.

Педагоги закладу взяли участь у обласному етапі фестивалю - огляді фахової майстерності педагогів закладів дошкільної освіти « Світ дошкілля» та зайняли 2 місце в номінації «Досвід упровадження інноваційних освітніх технологій у закладі дошкільної освіти». Отримали сертифікат на суму 1000-00 грн.

Серед методів освітнього впливу на духовну сферу дитини вихователі віддають перевагу іграм та ігровим вправам , спостереженням у природному, культурному, соціальному довкіллі, екскурсіям вулицями рідного села, до історичних пам'яток ( обеліск Слави), визначних місць , читанню художньої літератури та слуханню народної, класичної, сучасної музики, розгляданню творів образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва, а також бесідам на різні теми .

Необхідно відзначити, що розвитку мовлення дошкільників сприяє використання усної народної творчості: прислів'їв, легенд, приказок, прикмет, українських пісень. Після проведення анкетування з вихователями ми дослідили особливості зв'язного мовлення в дітей дошкільного віку і виявили, що вихователі при формуванні в дітей зв'язного мовлення користуються такими методами, як переказ, бесіда, розповідь, читання, а також прийомами - запитання, вказівка, заохочення, підказка, повторення, зразок, розповідь.

Діти старшої групи оволоділи знаннями читання, у них сформовано вміння розпізнавати голосні, приголосні, тверді, м'які,робити звуковий аналіз слів, розрізняти поняття слово, речення.

Математичний розвиток дошкільнят важлива передумова успішного засвоєння математики в школі. Навчання цікавої математики вихователь  тісно пов'язує з життям, практикою, вчить дітей засвоювати математичні знання на практиці, що сприяє більш успішному їх засвоєнню, використовує цікавий наочний матеріал, дидактичні ігри, задачі-жарти, діти долають розумові перешкоди, що сприяє розвитку логічного мислення, пам'яті, уваги.

Із метою якісної підготовки дітей до школи колектив дошкільного закладу працює із Алтинівським ліцеєм. Упродовж минулого навчального року вихователі відвідували уроки вчителів початкових класі, в ході яких ознайомилися з вимогами до школярів, з прийомами організації навчання, засобами урізноманітнення форм роботи на уроці. Вихователями проведено ряд заняття з різних розділів програми, які відвідували вчителі початкових класів. Доречним є аналіз переглянутих форм роботи, в ході якого аналізуються причини неуспішності окремих дітей, аналізується ефективність методів і прийомів навчання дітей рідної мови, математики, грамоти та розвитку логічного мислення, виховання уваги, дисциплінованості,старанності.

Відповідно до вимог програми « Я у Світі» були створені гуртки «Смайлик» та «Англійська мова» , « Розумні шахи». Відвідувало гуртки 7 дітей старшої групи , що становить 42% від загальної кількості дітей.

До гурткової роботи залучалися також бать­ки вихованців, які за власним бажанням брали участь у проведенні деяких гурт­кових занять.

Ефективність гурткової роботи значною мірою зумовлювалась на­лежним програмово-методичним забезпеченням. Робота гуртків буду­валася за планом, складеним його керівниками .
Головний принцип, який прищеплюється вихованцям на заняттях - «Я досягаю успіху в усьому, за що берусь, тому що я цього дуже хочу». Заохочувалися всі діти, які приходили на гуртки, щоб розвинути інтерес до інформатики та англійської мови.У дітей підтримується відчуття успіху участю у різноманітних конкурсах, виставках; похвалою. Вихованці гуртків приємно проводили час та виявляли при цьому фантазію і вміння.

Однак, в освітній роботі є ряд питань, які потребують вирішення. Недостатньо уваги приділяється використанню інноваційних технологій та методик у роботі з дітьми під час екологічного виховання, неналагоджена робота з безпеки життєдіяльності . Ці питання повинні здійснюватися в руслі системного підходу ,а саме: реального стану освітньо - виховного процесу .

Тому, необхідно постійно підвищувати фахову майстерність з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти, досягнень психолого - педагогічної практики щодо підготовки до життя творчих особистостей.

У зв'язку із надзвичайним станом в країні, відповідно Постанові КМУ «Про запобігання поширенню на території України гострої распіраторної хвороби COVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2» педагоги проводили дистанційну роботу , було розроблено цілу систему дистанційного навчання. На офіційному сайті батькам надавалися індивідуальні консультації, рекомендації, для них проводились заняття з використанням відео, інтернет-ресурсів. Колективом було обговорено шляхи роботи щодо дистанційного навчання. Продожували працювати у фейсбуці з батьками .Також, згідно плану, педагоги займаються самоосвітою.

Вся ділова документація відповідно номенклатурі справ велася державною мовою з дотриманням нормативних вимог.

Для організації літнього оздоровчого періоду 2021р., колективом закладу було проведено належну підготовчу роботу: складено та затверджено план роботи .

Внесено зміни в розпорядок роботи , проведені інструктажі з працівниками з питань охорони життя та здоров'я дітей; консультація для педпрацівників щодо планування та проведення усіх форм роботи з дітьми упродовж літа.

Для організації змістовної діяльності завезено пісок, відремонтовано обладнання ігрових майданчиків, виготовлені власноруч вихователями та працівниками ЗДО доріжки знання та здоров'я ,оновлено спортивний інвентар. Упродовж літнього оздоровчого періоду вся робота колективу закладу здійснювалася дистанційно за фізкультурно-оздоровчим, художньо-естетичним, соціально-моральним, пізнавальним напрямками і була спрямована на створення умов для забезпечення охорони життя та зміцнення здоров'я дітей вдома, попередження захворювань та травматизму; реалізацію системи заходів, направлених на оздоровлення, фізичний, соціально-моральний розвиток дітей, розвиток допитливості та пізнавальної активності, формування культурно - гігієнічних та трудових навичок; розвиток творчих здібностей дітей, шляхом залучення їх до світу мистецтва.

Значна увага приділяється активізації пізнавальної діяльності дошкільників шляхом створення умов для організації пошуково-дослідницької роботи з дітьми.

Особлива увага надавалася здійсненню індивідуальної роботи батьків з дітьми, в ході якої відбувалося закріплення та поглиблення у дошкільників уявлень про навколишній світ за всіма освітніми лініями.

Планування освітньої роботи здійснювалось за тематичним принципом, враховуючи інструктивно-методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України. Такий розподіл видів діяльності дітей дає змогу вихователям раціонально, ефективно планувати та організовувати дистанційний освітній процес.

Не залишилася поза увагою і трудова діяльність . Разом з батьками малюки охоче працювали на городі, в квітнику; мали змогу бачити результати своєї праці та радіти їм.

Для забезпечення охорони життя та здоров'я дітей вихователями груп було проведено ряд занять на офіційному сайті ЗДО з вихованцями та батьками щодо дотримання правил поведінки на дорозі, біля водойми, під час стихійних лих (гроза, злива); попередження отруєнь неїстівними ягодами та грибами, дотримання правил особистої гігієни і надавали поради батькам під час карантину. Продовжували отримувати знання про коронавірус , вітаміни та їх значення для здоров'я та росту організму.

Належна увага надавалася загартуванню дітей ,щоденно проводилася ранкова гімнастика, гігієнічна гімнастика після денного сну, заняття з фізичної культури. Надавалися поради оздоровчих процедур ; обливання ніг водою, розтирання тіла вологою та сухою рукавичкою, ходьба босоніж по подвірю, масаж біологічно-активних точок долонь та стоп ніг, повітряні та сонячні ванни, сон при відчинених фрамугах для сприяння зміцненню здоров'я дітей та загартуванню дитячого організму.

Сестрою медичною старшою проводився аналіз захворюваності дітей . Діти на час карантину не хворіли.

Із педагогічними працівниками та обслуговуючим персоналом медична сестра проводила консультації, щодо проведення загартування дітей, надання долікарської допомоги, якщо в цьому виникне необхідність.

Згідно планів вихователів з батьками вихованців дистанційно та по телефону проводилися консультації з питань оздоровлення, виховання та розвитку дошкільників.

Однією з основних умов збереження та зміцнення здоров'я дитини підвищення опору її організму до хвороб є повноцінне харчування. Організація харчування дітей в літній період здійснювалася згідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», а також «Інструкції про організацію харчування дітей в ЗДО», чинних санітарних норм і правил. Дотримувалися і вимоги чинного законодавства щодо встановлення батьківської плати за харчування дітей в дошкільних закладах. Вона становить 40% від вартості харчування однієї дитини в день. Вартість харчування однієї дитини на день впродовж літа становила в середньому 32грн.00коп. з урахуванням підвищення на 10%.

Проте сьогодні в роботі закладу є ще багато невирішених проблем. Потребує оновлення розвивальне середовище в групах, потрібно провести капітальний ремонт порогу ЗДО, загородити господарський двір , перекрити дах , удосконалення питання з дослідницької діяльності, пішохідні переходи, доповнити наочності із безпеки дорожнього руху, поновити екологічну стажину та «Метеомістечко».

Тому, необхідно постійно підвищувати фахову майстерність з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти, досягнень психолого - педагогічної практики щодо підготовки до життя творчих особистостей.

Керуючись Законом України «Про дошкільну освіту»,Програмою « Я у Світі», Базовим компонентом дошкільної освіти, враховуючи підсумки роботи за минулий навчальний рік, у новому навчальному році колектив дитсадка продовжуватиме працювати над реалізацією завдань:

  • Розвивати творчі здібності дітей в різних видах діяльності.
  • Удосконалювати роботу спрямовану на впровадження інноваційних технологій та методик у вихованні дітей дошкільного віку.

Завдання на літній оздоровчий період :

        1. Створення умов для ефективного оздоровлення дітей улітку шляхом упровадження сучасних здоров'язбережувальних та здоров'яформувальних освітніх технологій.

2. Продовження поглибленої роботи з розвитку у дошкільників позитивного ставлення до духовних цінностей через ознайомлення з літніми народними та календарними святами.

3. Активізація взаємодії з батьками з питання забезпечення психоемоційного комфорту дитини в умовах дошкільного закладу на початку нового навчального року. 


Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати